איך להיעזר בבינה מלאכותית AI לבניית אתרים?

כותב המאמר: גיא לנדא

השימוש בAI כבר נפוץ בכל תחום בחיינו. התייעצויות ובקשות מ- Chat GPT של Open AI, יצירת תמונות דרך Midjourney, או שיחת חולין עם Copilot של מייקרוסופט. מהפכת ה-AI בהחלט משפיעה גם על תחום בניית האתרים. בעוד אי אפשר ממש להשתמש ב-AI כדי לבנות אתר באופן מלא ובצורה מספיק טובה, בהחלט ניתן להשתמש בכלי המעולה והמעניין הזה בשביל לקבל רעיונות, להשיג מידע רלוונטי, ליצור איזשהו בסיס רעיוני ועיצובי, לקבל עזרה בפיתוח האתר ופתרון תקלות, ועוד. במאמר זה יוצגו מספר דרכים בהם תוכלו להשתמש בAI בכדי לבנות או לשפר את האתר שלכם.

 

(Steve Johnson, unsplash)

עיצוב לוגו בעזרת בינה מלאכותית

השלב הראשון ביצירת אתר או מותג חדש הוא בדרך כלל עיצוב לוגו. כיום יש מספר כלי בינה מלאכותית שניתן להיעזר בהם בשביל לעצב לוגו. לדוגמה:  DALL E,Midjourney, או Copilot. כל מה שצריך לעשות אחרי שבוחרים כלי בינה מלאכותית, הוא לכתוב “prompt” – טקסט קצר שנכתוב ל-AI שיכלול את הדרישות שלנו לגבי הלוגו. חשוב שהפרומפט יהיה מדוייק וקולע, ולא יכלול מלל מיותר.

דוגמה מ-Copilot, מנוע הAI של בינג שמשתמש בטכנולוגיה של Open AI:

design a logo for a new coffee shop. include a cap with hot coffee. The theme color should be green.

התוצאות:

כמו שאפשר לראות, התוצאות לא ברמה שאפשר להשתמש בהן ישירות ללא תיקונים אבל זאת בהחלט דרך טובה בשביל לקבל כיוון והשראה, להשתמש במבנה או בצבעים לסקיצות נוספות, ועוד.

 

תמיכה טכנית

כולנו לפעמים נתקעים מול בעיה או שגיאה ועומדים מול המחשב חסרי אונים. כל מפתח אתרים ניגש לגוגל לחפש פתרונות לבעיות ושגיאות מספר פעמים ביום. היתרון של AI על פני חיפוש סטנדרטי בגוגל, הוא שאפשר להסביר את הבעיה בצורה יותר פרסונלית ומותאמת. בגוגל אני כנראה אאלץ לחפש את הפיתרון לבעיה שלי במספר אתרים שונים, לנסות מספר ניסוחים שונים, וכו'. בAI, ניתן לצפות שהתשובה שתתקבל מתכתחילה תהיה הרבה יותר מדוייקת, כי ניתן לפרט הרבה יותר על סוג הבעיה, מתי נתקלתי בה, וכו'. גם אם הבינה המלאכותית לא תספק מיד את התשובה לבעיה, תוכלו לכוון את הבינה המלאכותית עם פרומפט נוסף או שאלת המשך, והתשובה שתקבלו תהיה עם התייחסות גם לשאלה הראשונית.

 

תוכן

הדרך אולי הקלה ביותר להשתמש בAI היא בשביל ליצור תוכן. Chat GPT לדוגמה, יכול לכתוב תוך שניות מאמרים ארוכים ומפורטים עם המון תוכן חדש ורלוונטי שתוכלו לשלב באתר שלכם. חשוב להקפיד להיות מדוייקים עם הprompt, וכמובן לפקח ולבדוק טוב את התשובה שקיבלתם. למרות הכל, אנחנו יודעים שAI לא חף מטעויות ויש עוד המון מקום לשיפור בנושא הזה. חשוב גם לציין שיצירת התוכן, נכון לכתיבת שורות אלה, עובדת הרבה יותר טוב באנגלית מאשר בעברית, ותידרש עבודת תרגום. בשביל התרגום אפשר להשתמש בכלי אחר כמו Google Translate.

 

SEO – קידום אורגני בעזרת בינה מלאכותית

צריכים עזרה בSEO? רוצים לקבל המלצה על מילות מפתח? Yoast SEO מציג לכם הודעה שאתם לא מבינים ואתם רוצים לדעת איך לתקן? מצויין! מערכות AI יתמודדו עם זה מצויין. ניתן לבקש מה-AI פתרונות לבעיות, המלצות כלליות ל-SEO, כתיבת תוכנית עבודה לקידום אורגני, המלצות לתוספים שיעזרו לקידום האתר, הנחיות ליצירת קמפיין ממומן, ועוד.

 

 

הכותב הינו גיא לנדא, מנהל חברת ווב סקיפר – בניית אתרים

צור קשר

    תפריט נגישות

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.