השוואה בין שופיפיי ולוורדפרס – 2023

כותב המאמר: גיא לנדא

שופיפיי או וורדפרס?

איזו פלטפורמה יותר מתאימה לניהול אתר הסחר שלכם?

 

שתי פלטפורמות מאוד בולטות ופופולריות לבניית אתרי סחר הן וורדפרס ושופיפיי. במאמר זה נבחן יתרונות וחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות על בסיס פרמטרים עיקריים, שיעזרו לכם לבחון מי מביניהן יותר תתאים לצרכים שלכם ולניהול האתר שלכם.

 

גמישות והתאמה אישית

וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח, וככזו היא מאפשרת גמישות אין סופית. בפיתוח על שופיפיי לעומת זאת, ישנן מגבלות. לדוגמה, ברוב החבילות ששופיפיי מציעה לא ניתן להתאים את עמוד הצ'קאאוט באופן מלא, אלא רק לבצע שינויים מינימליים כמו הוספת לוגו האתר והתאמת הצבעים. חשוב לציין שאמנם שופיפיי אינה מערכת קוד פתוח, אך בכל זאת יש למפתחים גישה יחסית מלאה לקוד האתר ויכולת לבצע בו שינויים.

מעבר לפיתוח האתר עצמו, בשתי הפלטפורמות יש אופציה להתקין באתר תוספים שיוסיפו לו פונקציונליות ויעזרו לכם להתאים אותו לצרכים הספציפיים שלכם. וורדפרס מציעה מגוון אדיר של תוספים (פלאגינים) במגוון תחומים – החל מווקומרס הפופולרי לניהול אתרי סחר, ועד תוספים המסייעים לקידום, אבטחה, נגישות, ועוד. גם בשופיפיי יש תוספים (אפליקציות), אך המגוון הרבה יותר מצומצם מאשר בוורדפרס.

חנות האפליקציות של וורדפרס (Justin Morgan, unsplash)

 

חווית משתמש ותמיכה

ממשק המשתמש בשופיפיי הוא נקי ואינטואיטיבי, וקל לשימוש גם למשתמשים ללא רקע טכני. לעומתו, הממשק של וורדפרס מציג מגוון יותר רחב של אפשרויות אבל למשתמש הממוצע לוקח יותר זמן ללמוד אותו לעומק ולהתרגל לשימוש בו.

שופיפיי מנהלת בלוג ודוקומנטציה מקיפה, עם הסברים רבים על ביצוע פעולות באתר, ופורום עם שאלות ותשובות ממשתמשי שופיפיי אחרים. במידה ובכל זאת לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם, תמיד תוכלו לפתוח צ'אט עם נציג של שופיפיי שיעמוד לרשותכם ויסייע לכם תוך שניות בודדות.

באופן טבעי, לוורדפרס אין תמיכה טכנית. עם זאת, מכיוון שכל כך הרבה אתרים בנויים על וורדפרס, לכל שאלה תוכלו למצוא תשובה בגוגל, יוטיוב, ובקהילות השונות.

ממשק הניהול של שופיפיי.

 

ביצועים

שתי הפלטפורמות יכולות להתמודד עם נפח גדול של טראפיק וכמות גדולה של גולשים באתר. בוורדפרס, מי שצריך לדאוג לכך הוא בעל האתר וצוות הפיתוח (ביצוע אופטימיזציה לאתר על בסיס קבוע, הגדלת משאבי השרת במידת הצורך, ניהול זיכרון מטמון). ואילו בשופיפיי, האתר מאוחסן על גבי הפלטפורמה עצמה ובעל האתר לא צריך לדאוג כמעט לשום דבר שנוגע לתשתית ולביצועים.

 

עלויות

אמנם וורדפרס היא פלטפורמה חינמית, אבל יש לקחת בחשבון עלויות מסוימות: אחסון האתר, עלויות פיתוח ורכישת תוספים ותבניות, ותחזוקה שוטפת. בשופיפיי יש מודל תשלום חודשי, המתחיל ב39$ בחודש. מעבר לתשלום החודשי, תיאלצו לשלם לשופיפיי עמלה על סך 0.5%-2% על כל רכישה, בהתאם לחבילה שבחרתם.

למידע נוסף על עלויות פתיחת חנות בשופיפיי, לחץ כאן.

 

SEO

וורדפרס ידועה בכך שהיא מאוד נוחה לקידום, ומאפשרת התקנה של מגוון רחב של פלאגין שיעזרו לכם להתאים את האתר למנועי חיפוש, ביניהם גם YOAST SEO המוכר והאהוב על רבים. הפלאגין מאפשר שליטה על META TAGS, עריכת מבנה הURL, מילות מפתח, ועוד. המערכת של שופיפיי מציעה כלים דומים לקידום "בילט-אין" במערכת, אך רמת השליטה שלכם על הערכים פחותה והאפשרויות מצומצמות יותר.

 

לסיכום, בחירה בין וורדפרס ושופיפיי תלויה בצרכים הספציפיים של החנות שלכם. וורדפרס מציעה גמישות רבה ויכולת אינסופית להתאמת האתר, אבל דורשת קצת יותר ידע טכני ותחזוקה שוטפת. לעומת זאת שופיפיי מספקת ממשק ידידותי מאוד למשתמש וראש שקט לבעל האתר בנוגע לביצועים, אך יותר מוגבלת מבחינת פיתוח אישי והתאמה.

צור קשר

    תפריט נגישות

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.