בדומה לתוספים בגוגל כרום, פלאגינים בוורדפרס הם בעצם קטעי קוד שמתחברים עם מערכת ניהול התוכן של האתר ומוסיפים לה פונקציונליות במטרה לשפר ולהרחיב את התכונות הקיימות שלו.
לפני שנצלול אל רשימת הפלאגינים המומלצים בכל אתר וורדפרס, בואו נתעכב רגע על נקודה חשובה והיא ההבדל בין אתר וורדפרס חינמי ב- wordpress.org, לעומת אתר ב- wordpress.com.
באופציה הראשונה שהזכרתי, אתם יכולים לבנות את האתר שלכם לגמרי בחינם, אבל הוא יהיה מאוד מוגבל כי לא תהיה לכם אפשרות להוסיף פלאגינים. אף אתר וורדפרס אינו שלם ללא פלאגינים, והם מה שהופך כל אתר לייחודי ומותאם בדיוק לצרכים שלשמם הוא נבנה. לכן חשוב לוודא שבחרתם באופציה השניה. נכון, זה יעלה לכם יותר, אבל אלא אם כן אתם מתכוננים לטראפיק של מיליוני ביקורים ביום על השרת שלכם, סביר להניח שזה יהיה זול יותר ממה שתקבלו במערכות ניהול התוכן המתחרות כמו וויקס ושופיפיי, שגם הן, אגב, מציעות פלאגינים בתשלום נוסף.
אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, בואו נעבור לרשימת הפלאגינים שאתם חייבים שיהיו באתר הוורדפרס שלכם, כאמור בלי קשר למטרה שלשמה הקמתם אותו.
Yoast SEO – לקידום אורגני של אתר הוורדפרס שלכם במנועי חיפוש
עם יותר מ-50 מיליון הורדות, קשה למצוא אתר וורדפרס שהפלאגין Yoast SEO לא פעיל בו. המטרה של הפלאגין היא לעזור לכם לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל בקלות וללא צורך בידע טכני.
שדות הפלאגין של יוסט מופיעים בעמוד העריכה של הפוסט שאתם כותבים או עורכים, ומציגים תפריט עם מספר אפשרויות:
- הגדרת ביטוי המפתח שאתם רוצים שעל בסיס חיפוש שלה גולשים ימצאו אותכם בתוצאות החיפוש. ייתכן שטירגטתם יותר מביטוי אחד ועדיין, ביטוי המפתח שתכניסו כאן יהיה החשוב ביותר בפוסט שלכם מבחינת קידום ותצוגה במנועי חיפוש. גם ניתוח הדף וההמלצות שיופיעו בהמשך יתבססו על הביטוי שתכניסו כאן.
- תצוגה מקדימה של נראות הפוסט או העמוד כאשר הם מוצגים בגוגל, בדסקטופ ומובייל, אשר נותנת אינדיקציה גם לאורך המומלץ של כותרות ותיאורי מטא.
- בחירת כותרת ותיאור מטא – תגיות המטא הן סניפטים של טקסט שיופיעו בכל אזכור של הפוסט מחוץ לאתר – בין אם זה בגוגל (ראו את התצוגה המקדימה שהזכרנו בסעיף הקודם) או כאשר משתפים את הפוסט בוואצאפ, פייסבוק, או כל פלטפורמות אחרות.
- תובנות והמלצות לשיפור התוכן – בסעיף זה תקבלו פידבק על האופן בו בניתם את תוכן הדף. דברים חיוביים שנמצאו בפוסט יסומנו בירוק, למשל משפטים ופסקאות באורך מתאים, שימוש נכון בתמונות, שימוש נכון במילת מפתח, התאמה של תיאור הפוסט לטקסט הכתוב בו וכו'.
- בעיות שנמצאו בפוסט ודורשות התייחסות יסומנו באדום, לדוגמה: חוסר בלינקים פנימיים, תגיות מטא ארוכות מדי, חוסר התאמה בין הכותרת למילת המפתח, או שימוש יתר בביטוי המפתח.