מה ההבדל בין wordpress.com לבין wordpress.org

כותב המאמר: גיא לנדא
מה ההבדל בין wordpress.com לבין wordpress.org

כדי להבין את ההבדל בין wordpress.com לבין wordpress.org, צריך קודם כל להבין מה זה בכלל וורדפרס. אם אתם לא בטוחים שאתם מכירים את וורדפרס, כדאי להתחיל מהמאמר "מה זה וורדפרס?".

עכשיו כשאנחנו מבינים פחות או יותר מה זה בכלל וורדפרס, ניתן להתחיל באבחנה בין וורדפרס .org לבין וורדפרס .com

WordPress.org היא בעצם כתובת האתר ממנו ניתן להוריד את הקוד הפתוח של וורדפרס. WordPress הוא פרוייקט ללא כוונות רווח, המבוסס על קוד פתוח. כשמדברים על וורדפרס, בדרך כלל מתכוונים לזה.

WordPress.com – פלטפורמה לבניית אתרים המבוססת על הקוד הפתוח של וורדפרס, אך היא בעצם מוצר שמציעה חברת automattic – המנוהלת ע"י Matt Mullenweg – מייסד wordpress. וורדפרס .com אמנם מבוססת וורדפרס, אך היא נבדלת ממנה בכמה פרמטרים.

מחיר – וורדפרס היא פלטפורמה חינמית. העלויות אותן תצטרכו לשלם בכל זאת הן עלויות אחסון האתר, רכישת הדומיין, וכמובן ערכות נושא ותוספי פרימיום במידה ותבחרו להשתמש בכאלו. WordPress.com היא פלטפורמה בתשלום (למעט תוכנית חינמית התחלתית ומאוד מוגבלת) – התשלום משתנה בהתאם לתוכנית שתבחרו. רוב התוכניות כוללות דומיין וכולן כוללות אחסון.

אחסון – כשמתמשים בוורדפרס, על המשתמש למצוא לעצמו שרת מארח עליו יוקם האתר. אחסון עצמאי דורש ידע טכני מסויים, ולעיתים גם יכולת לפתור באגים ותקלות. אתרים הבנויים דרך WordPress.com בהכרח מאוחסנים בשרתים שלהם, והם דואגים עבורכם לגיבויים ועדכוני מערכת, מה שבאחסון עצמאי יהיה באחריותכם. (אלא אם האתר מאוחסן באחסון מנוהל). החיסרון, הוא שלא תוכלו להוציא את האתר מהשרתים שלהם לעולם, בדומה לפלטפורמות קוד סגור אחרות כמו וויקס ושופיפיי.

גמישות והתאמה – ב-wordpress.com יש בחירה מוגבלת של ערכות נושא ותוספים, בייחוד בתוכניות החינמיות. בנוסף, אפשרויות ההתאמה וכמות השינויים שניתן לבצע בתבניות מוגבלות גם הן. ב-wordpress לעומת זאת, תוכלו לבחור תבניות מבין עשרות אלפי אפשרויות חינמיות, לבצע התאמות ללא הגבלה ולהתקין כל תוסף שתרצו. (כמובן שחלק מהתבניות והתוספים דורשים תשלום).

תמיכה – וורדפרס כידוע היא פרוייקט קוד פתוח. מטבע הדברים, אין תמיכה או שירות לקוחות אליו ניתן לפנות במקרה של תקלה. בוורדפרס .com לעומת זאת, יש שירות לקוחות (לתוכניות בתשלום בלבד). חשוב לציין שבזכות הפופולריות הגדולה של וורדפרס, ניתן למצוא בגוגל ובפורומים השונים תשובות להרבה שאלות נפוצות, יחסית בקלות.

 

לסיכום

wordpress.com מנסה לתת מענה לבעיות וחסרונות של וורדפרס הקלאסית. בפועל, הפתרונות המוצעים לא מספקים, ולוקחים איתם חלק מהיתרונות והקסם של וורדפרס כמו השימוש בקוד פתוח והגמישות האינסופית. כמות האתרים הבנויים על וורדפרס.קום כמעט אפסית בהשוואה לכמות האתרים הבנויים על וורדפרס, וסביר להניח שאחוז גבוהה מהמשתמשים בנו את האתר על וורדפרס.קום בעקבות בלבול בין הפלטפורמות.

אנחנו בווב סקיפר מתמחים בפיתוח על גבי וורדפרס הקלאסית (wordpress.org). מעוניינים לבנות אתר וורדפרס עבור העסק שלכם? צרו איתנו קשר דרך הטופס כאן למטה לקבלת הצעת מחיר!

 

צור קשר

    תפריט נגישות

    This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.